در ابتدا توضیح مختصر و ساده  در مورد پتینه، انواع ابزار پتینه و انجام پتینه کاری میتوان به این روش استناد کرد که رنگ را به صورت طرح دار روی دیوار اجرا کردن پتینه کاری محسوب میشود و با توجه به مدل ها و طرح های مختلف برای اجرای پتینه روی دیوار و پتینه روی اجسام ابزار های متنوعی وجود دارد که انجام پتینه کاری را ساده تر و با کیفیت تر میکند.در این مقاله  در مورد انواع ابزار پتینه، صحبت خواهیم کرد.

ابزار پتینه کاری دارای گروه بندی گسترده ای است که با توجه به پتینه انجام شده میتوان ابزار کاربردی و دقیقی را انتخاب کرد به طور مثال برای اجرای طرح چوب در پتینه طرح چوب باید از ابزار پتینه کاری طرح چوب استفاده شود که شرکت جی اس بی ایران در خصوص ابزار پتینه کاری طرح چوب دارای دوازده  مدل طرح چوب دستی و دو مدل طرح چوب غلطکی یا همان غلطک طرح دار طرح چوب هست.
دسته بندی ابزار پتینه کاری نسبت به طرح و نوع پتینه متفاوت است.
از مشهور ترین ابزار پتینه میتوان به دسته ها ی زیر اشاره کرد:

 

۱- ماله استیل پتینه کاری

ماله استیل


۲- غلطک طرح دار

غلطک تکسچر 7 اینچ GSB کد NO-B06


۳- ابزار طرح چوب

لیسه دسته چوبی GSB کد B002

۴- ابزار اپوکسی

لیسه اپوکسی روور 30 سانت دندانه ریز2 میل

۵- ابزار شیار

ابزار_طرح_شیار_مثاثى_بزرگ_GSB

۶- شابلون ها

شابلون_GSB_کد_ST60-45

۷- مهر ها

مهر کوچک GSB کد AJ-13

۸- لیسه کاردک پتینه کاری

کاردک روور 10 سانت

۱٫ ماله استیل پتینه کاری

در دسته بندی ابزار پتینه، ماله استیل جایگاه خاصی دارد ماله استیل، دارای سایز های مختلف میباشد نسبت به نوع پتینه کاری باید ماله استیل مناسب را انتخاب کرد،  تا بتوان پتینه با کیفیتی را انجام داد.
تفاوت ماله استیل ها در جنس دسته ، اندازه کفه استیل و فاصله ی کفه ماله استیل تا دسته بیان کرد برای انجام کهنه کاری روی دیوار و استفاده از خمیر تکسچر و بسکت باید از ماله استیل استفاده شود در مجموع رنگ هایی که بافت دار هستند را میتوان با ماله استیل اجرا کرد.
۲٫ یکی دیگر از گروه های پر کاربرد در ابزار پتینه کاری به عنوان گسترده ترین شاخه ابزار پتینه کاری میتوان به غلطک های طرح دار  اشاره کرد که خود دارای چند دسته مختلف هستند غلطکهای طرح دار GR  غلطک های طرح دار تکسچری، غلطک های طرح دار چرمی نام برد. راحت ترین نوع کارکرد در این گروه مربوط به غلطک های طرح دار GR میباشد که دارای طرح های متنوعی هست.
۳٫ ابزار طرح چوب یکی از متنوع ترین ابزار پتینه کاری هست. که در ابتدا معرفی مختصری داشتیم نیز ابزار پتینه کاری محسوب میشوند که در طرح های مختلفی وجود دارد که به صورت دستی استفاده میشود با توجه به طرح گره روی چوب و فاصله شیار ها شما میتوانید ابزار طرح چوب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
.
۴٫ ابزار اپوکسی را میتوان به عنوان تخصصی ترین ابزار پتینه کاری نام برد که دارای ابزار مختلفی است  از قبیل غلطک اپوکسی، تی اپوکسی حباب گیر، اپوکسی لیسه مخصوص اپوکسی میتوان نام برد که استفاده فراوانی دارند.
۵٫ ابزار طرح شیار برای ایجاد طرح شیار در پتینه کاری استفاده میشود با توجه به عمق شیار و فاصله بین شیار ها ی داخل طرح پتینه شما میتوانید ابزار طرح شیار مناسب را انتخاب کنید.
۶٫ شابلون ها دارای طیف گسترده ای هستند که در ساز های مختلفی تولید میشوند رایج ترین و قدیمی ترین ابزار پتینه میتوان به شابلون ها اشاره کرد.
۷٫ مهر ها در اجرای طرح کاغذ دیواری بسیار کاربرد دارند که در ۳ سایز مختلف تولید و اماده برای انجام پتینه کاری هستند جنس مهر ها از فوم سفید با کیفیت بالا هست به این دلیل که رنگ را به میزان کافی جذب کند.
۸٫ لیسه و کاردک پتینه کاری برای اجرای خمیر روی دیوار کاربرد بسیاری دارد لیسه و کاردک پتینه دارای جنس های مختلف و سایز های بسیار متفاوتی هستند.
در مجموع انواع ابزار پتینه کاری دارای طیف گسترده ای از ابزار های رنگ ساختمانی هستنند، که دارای تنوع بسیار زیاد و در  مدل ها و شکل های مختلفی تولید میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *