مقدمه

نقاشی با ساختمان با غلطک یا قلم مو سوال خیلی از کاربران است. رنگ آمیزی با قلم بسیار صاف تر از غلطک هست. وقتی با غلطک روی دیوار رنگ بزنید بعد از خشک شدن یک زبری روی دیوار احساس می شود. ولی با غلطک سرعت نقاشی بالاتر می رود و تعداد دفعاتی که رنگ می زنیم کمتر شود. مثلاً اگر با قلم مو با ۴ دست رنگ دیوار پوشیده شود، با غلطک ۳ دست و همچین در غلطک مشکل شره کردن را هم نداریم.

انواع غلطک ها

این غلطک برای رنگ کردن دیوار و سقف به کار می رود که در اندازه های مختلفی تقسیم می شود:

  • ۴ اینچ
  • ۷ اینچ
  • ۹ اینچ

غلطک ها از لحاظ قطر به سه دسته تقسیم می شوند:

غلطک ها با توجه به کاربرد و نوع رنگ استفاده شده در آن ها به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  1. غلطک های رنگ پلاستیک
  2. غلطک های رنگ روغنی
  3. غلطک های رنگ اکریلیک
  4. غلطک های رنگ پتینه کاری و رنگ برجسته

کاربرد غلطک ها

مکان هایی را که می خواهیم رنگ پلاستیک در آنها بزنیم از غلتکی استفاده می کنیم که ضخامت زیادی داشته باشد؛ زیرا رنگ پلاستیک ضخامت بیشتری از دیگر نوغ خوود داراست. این نوغ رنگ ها بیشتر برای سقث ها استفاده می شود. اما بلعک برای رنگ روغنی از غلتکی که ضخامت کمی است استفاده می کنیم؛ زیرا این نوع رنگ لطیف تر و به علت وجود تینر و دیگر حلال ها دارای ضخامت کمی است. برای نقاشی با رنگ آکریلیک ا به غلتکی ما بین این دو نیاز داریم؛ زیرااین نوع رنگ ها بعضی از خاصیت های رنگ روغنی و بعضی خواص رنگ پلاستیک را دارا اند. به طوری که مانند رنگ پلاستیک به دلیل غلظت بالایی که داراست با سرعت بالایی خشک می شوند و از طرفی مانند رنگ های روغنی کمی درخشندگی و دام بالایی دارند.

و اما غلطک های طرح دار که موضوع بحث هست، برای پتینه کاری استفاده می شود که شکل های برجسته روی دیوار ایجاد می کند که بیشتر در این نوع غلتک ها از رنگ روغنی استفاده می کنیم.

بازار کار خوب

غلطک طرح دار، به دلیل طرح های مختلف راحتی کار با آن ،خواستار زیادی دارد.

غلطک های طرح دار به دلیل راحتی و قیمت مناسب، گزینه بسیار خوبی برای مشتریان هست. همچنین غلطک های طرح دار دارای بیش از ۲۰۰ طرح های متنوع هست تا من باب سلیقه همگان باشد.

مزایا و معایت

اجزای تشکیل دهنده یک این نوع غلطک ها شامل یک مخزن و دو غلطک (یک غلطک ساده و یک غلطک طرحدار) هست. غلطک ساده به راحتی داخل مخزن قرار می گیرد و سپس با انتخاب غلطک مورد نظر ، آن را هم در کنار غلطک ساده قرار می دهید که باید به هم کاملا بچسبد تا بتواند رنگ را به آن برساند.حالا می خواهیم به شما در مورد مزیت ها و معایب استفاده از آنرا بگوییم. قطعا هر وسیله ای در عین داشتن محاسن ،معایبی هم دارد.

برای مشاهده محصولات غلطک طرحدار به این صفحه مراجعه فرمایید.

مزایای غلطک طرح دار

سرعت کار شما بسیار بالا می برد در این صورت می تواند در زمان کم کار های زیادی را انجام دهید. استفاده از آن نسبت به کاغذ دیواری هم ماندگاری بیشتری دارد و هم به لحاظ قیمت پایین تر استکار با آن نسبت به قلم مو خیلی بی عیب تر و منظم و یک دست انجام می شود.و در آخر در صورتی که از طرح کشیده شده بر روی دیوار خسته شدید می توانید به راحتی با هزینه مناسب دیوار را رنگ بزنید و دوباره طرح جدید را ایجاد کنید

معایب

و اما معایت یا بهتر است بگوییم یه عیب ، البته خیلی هم عیب بزرگی نیست. آن را نمی توان کناره ها و گوشه های کار را رنگ آمیزی کرد که با قلم مو و داشتن مهارت کافی می توان آن را جبران کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *