در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفید و تازه ای را درباره پتینه کاری به شما بگوییم ،اگه تصمیم به تغییر دکوراسیون خونه‌تون گرفتین این مقاله می تونه براتون مفید باشه.

پتینه کاری

پتینه کاری

پتینه کاری یکی از روش های نوینی برای جلوه دادن به دکوراسیون داخل و بیرون منزل و حتی محل کار هست. امروزه پتینه کاری توسعه زیادی پیدا کرده است چون که بسیاری از هزینه های جانبی را کاهش داده است.

پتینه کاری در لغت به معنای کهنه کاری هست که معماران به ان می گفتند.

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری ، افکت های تازه و زیبایی اضافه شده هست که دست نقاشان برای کار بسیار باز می کند.

 ویژگی های پتینه کاری

روی هر سطحی می توان پتینه کاری کرد مثل فلز، چوب و …

ناهمواری ها و خرابی هایی که روی دیوار هست را می توان با پتینه کاری پوشش داد

پتنیه کاری ماندگاری خیلی بیشتر نسب به رنگ آمیزی دارد

انواع پتینه کاری

همان طور که گفتیم امروزه با پیشرفت علم و فناوری ، ابزار های زیادی تولید می شود که دست نقاشان را برای نوآوری و جلو دهی باز می کند.

پتینه کاری با پارچه

در این روش پارچه مورد نظر را به رنگ آغشته کرده و آرام به ضورت ضربه‌ای بر روی سطح مورد نظر می زنید . این روش زمان نسبتا زیادی را می برد.

پتینه کاری با ورق زینتی

وقتی که سطح را کاملاً پاکسازی کرده و با رنگ اکلیریک پوشش دهید، ابتدا چسب ورق زینتی را با آب حل کرده و کاملاً رقیقش کنید; سپس با قلم مو آن را بر روی سطح مورد نظر بمالید. توجه داشته باشید که بر روی سطح چسب زده نباید هیچ گونه موادی یا گرد و خاکی به آن بچسبد پس سعی کنید فضا کاملاً  برای این کار آماده کنید. بعد از آن نوبت به ورق زینتی می رسد که آن را بروی سطح بچسبانید و با پارچه کمی ماساژ بدهید تا خوب بچسبد.

پتینه کاری با اسفنج

در این روش ابتدا سطح مورد نظر را رنگ آمیزی می کنیم و بعد با غلطک اسفنجی به صورت ضربه‌ای بر روی سطح می مالیم تا طرح زیبایی را بروی سطح ایجاد کنیم. این روش نسبت به روش های قبلی آسان تر است.

پتینه کاری با غلطک های طرح دار

نقاشی با غلطک های طرح دار می توانیم بگوییم آسان ترین روش هست، ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب می کنید و بعد از آن بر روی دیوار می مالید. این روش جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری هست و هزینه نسبتاً پایین تری را هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *